Stora bokbytardagen



I dag är det den stora bokbytardagen, en idé av Ida Torkkeli och Joakim Karlsson som har spritt sig främst via Facebook. Idén är enkel och går ut på att ta med sig en bok man har läst ut, gå runt med den och se om man hittar någon likasinnad som bär på något intressant och förslå ett byte (GP, 2009-03-05). I Göteborg fanns det två samlingspunkter för att möta upp någon att byta bok med, dels vid Korsvägen och dels vid Järntorget. Kul ide tycker jag, tyvärr såg jag artikeln i Göteborgs Posten lite sent men ska hålla utkik nästa gång bokbytardagen äger rum.

Någon som vill byta bok via bloggen? Jag har Mari Ljunsteds andra bok om Kommisarie Knutas, Reportern Johan Berg och Gotlandsbon Emma Winarve att byta bort.

Kommentarer
Postat av: Johanna Larsen

Har med mig två böcker till dig när jag kommer:)

2009-03-05 @ 22:09:00
Postat av: DayByDay

Tack, det ska bli spännande :)Får se om jag har något i utbyte kanske? ;)

2009-03-07 @ 18:10:51
URL: http://daybyday.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0