Sommar eller höst?



Jag har börjat få höstkänslor som så många andra antar jag. Det har regnat i stort sett ända sedan jag började jobba förra måndagen, och att det blir allt mörkare på kvällarna gör ju också att hösten känns allt närmare. Men än så länge, medan vindarna forfarande är ljumna och luften ren och frisk, gör det ingenting.

Jag har shoppat loss på CDON igen, och enbart för att det är billigt. Efter Winnerbäcks konsert bestämde jag mig för att köpa några av hans skivor och just då fick man flera styckna för 33 kr styck. Kan det bli billigare på lagligt vis?! Hans låtar hoppas jag förlänger sommare lite till innan det är helt dags för höstdeppet. Det blev även Take Thats senaste, som gav mysiga engelska höstkänslor, samt Kent's Isola på engelska.

Dagens citat;


"Lita på din intuition. Ofta bygger den på fakta som arkiverats strax under medvetandenivån."

Joyce Brothers


Wooden Boat

Hörde en underbar låt igår som kommer bli min favorit framöver.
Sista låten på Take That's senaste skiva Beautiful World.

Den var en positiv överraskning i kontrast till de andra låtarna, och en underbar röst.

Och visst kan engelsmän också se bra ut, kolla in det här lilla kollaget...

Wooden Boat


Tillbaka igen...



Nu är man tillbaka igen i Göteborg och på jobbet efter några veckors semester.

Så efter en liten paus är även bloggen tillbaka.

RSS 2.0