the rest of...

the soundtrack of my life..

The Ark - In Lust We Trust: We Are The Ark är väl den mest klassiska skivan eftersom det är den första och jag fastnade direkt för it take's a fool to remain sane. Och detta har blivit ett favoritband att se live ända sedan första gången jag såg dem på en lite bar i Vara november 2000. Detta album tar mig dock tillbaka till Hultsfred hösten 2002.


Queens At The Stone Age - Songs For The Deaf: Inspirerad av Placebo's taste in musik, och de blev också en mina favoriter då jag hörde en livekonsert med dem på radion under en joggingtur en ljummen och varm sommarkväll hemma i byn för ett nu antal år sedan. Detta brukar egentligen var min städmusik, men funkar också bra att hoppa runt till när det finns lite energi över.  


Killers - Hot Fuss: Det tog ett par lyssningar på Somebody Told Me tills jag insåg att detta är ju klockrent min musik. Har varit och är fortfarande härlig förfestparty.


Avspänning - Träning för kropp och själ: Tyvärr har även denna skiva blivit flitigt spelad det senaste året på grund av långvarig stress. Är dock ett utmärkt sätt att varva ner och koppla av till innan man ska sova. Nästa steg kommer bli en skiva med Sova Gott Yoga.




Green Day - American Idiot: Måste dock erkänna att det finns ett få antal brända skivor i min samling. Det bästa och mest spela är Green Day. Ett helt komplett album med 13 låtar, varav inte en enda dålig eller tråkig sång. Och en av de bättre konserterna jag sett, Roskilde 2005!


I mp3:n som alltid finns med på mina promenader finns bland annat Pink och Gossip för powerwalks samt Maria Mena för lugna kvällspromenader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0