Hur seg får en bok bli innan man ska ge upp?



Jag har börjat på en ny bok, Marian Keyes's Å andra sidan. Jag har gillar hennes tidigare böcker och tyckt de har varit lättlästa, speciellt Sista chansen som jag till och med läste om och kommer förmodligen läsa igen! Men den här är inte alls som de andra. Början är jätteseg, det händer inget speciellt mer än att en övre medelålderspappa lämnar sin fru för en yngre sekreterare och man undrar om det verkligen kan hända något spännande på de närmsta sidorna. Att börja varje kapitel som ett email gör också att berättandet flyter på trögt. Jag har läst fram till sidan 47 nu, viket inte är mycket på två veckor, jag får väl ge den en chans till och hoppas på att den blir bättre innan jag ger och upp helt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0