Måbraläsning i sommar...



Köpte senaste nummret av tidningen MåBra igår och fick med boken Lyckan, Kärleken och meningen med livet av Elizabeth Gilbert. Det verkar vara en riktigt bra mysbok att läsa nu i sommar. Jag har fortsatt läsa Å andra Sidan och den blir faktiskt bättre, snart är jag väl fast.

"För att på allvar ge sig själv tid och utrymme för att finna sig själv bestämmer hon sig för att alldeles själv ge sig ut på en lång resa. I den här boken får vi följa med på hennes reseäventyr. Hon börjar i Italien där hon lär sig konsten att njuta, i Indien konsten att nå sinnesro och i Indonesien hitta balans. En intensiv, känslig och underhållande memoar om att finna sig själv och allt som kan hända när man tar ansvar för sitt eget välmående."

Låter väl som en bra och inspirerande bok? Ibland måste man stanna upp och ta sig tid att reda ut sitt liv. Vad ska ni läsa i sommar?

Kommentarer
Postat av: Johanna Larsen

Måste börja med att säga att jag gillar din blogg. Kollar den nästan varje dag:)

Just nu läser jag Elva minuter av Paulo Coelho. Jag tycker jättemycke om hans böcker. Vet inte riktigtvad det blir sen.. Beror på humör. Jag har dock en biografi om Depeche (på svenska) som ligger o väntar på att bli läst..

Kram

2008-07-06 @ 14:37:20
Postat av: mia

Åh den boken verkar ju kanonbra!! måste jag läsa! Själv läser jag stieg larssons tredje bok i serien Millenium..är väldigt fet..så tar en stund!

skönt med semester va!! kramar

2008-07-06 @ 22:08:36
Postat av: Ewa

Just nu håller jag på med boken Mor gifter sig av Moa Martinson. Trodde den skulle vara små seg då den är skriven på 30talet eller något sånt. Men nej den är riktigt bra!! Kul att systrarna Johansson visar sig offentligt och bloggar loss!! Roligt att läsa din blogg! :) Mamma står nyfiket brevid och vill läsa! Vi ses till helgen sis!! kram!

2008-07-07 @ 14:30:13
URL: http://evva.blogg.se/
Postat av: Day By Day

Hej! Va kul att ni läser och tycker om bloggen! :)



Jag har också tänkt läsa Elva minuter någon gång, men först ska jag läsa Zahiren och Veronika bestämmer sig för att dö som också är skrivna av Paulo Coelho.



Va roligt att ni har så många lästips, Stieg Larssons två första böcker finns också här i min bokhylla får se bara när jag får tid över till att läsa dem, men någon gång så...

2008-07-07 @ 19:10:01
URL: http://daybyday.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0