a piece of cake



Jag har köpt en tidig julklapp till mig själv. Kunde inte låte bli att köpa Leila Lindholms kakbok a piece of cake, mest för de fina bilderna men självklart även för alla goda kakor och tårtor. Har också köpt min 25-årspresent, ganska sent i efterskott men Fillipa K's nya muggar för Rörstrands kom ju inte ut förrens nu under hösten/vintern 2008. Säsongens mugg heter "splash" och har en koppling till tjejiga punkbank från början av 1970-talet. (Rörstrand)

        

Det är inte de mest nyttiga ingredienser i Leilas kakor men vid vissa väl valda tillfällen finns det mycket gott att njuta av i denna bok.
Till exempel de här Kladdkaksmuffinsarna



Eller den här Amerikanska bröllopstårtan som jag någon gång ska göra. Inte för ett bröllop kanske utan för att man bara måste göra en trevåningstårta någon gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0